Regulators: Gazificētā objekta īpašnieks ir atbildīgs par dabasgāzes norēķiniem
Gazificētā objekta īpašnieks ir atbildīgs par norēķiniem par izlietoto dabasgāzi, norāda Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK).Ņemot vērā situācijas, kad nekustamo īpašumu īrnieki mēdz nenorēķināties par izlietoto dabasgāzi, pieļaujot parāda izveidošanos, SPRK vērš uzmanību, ka saskaņā ar Dabasgāzes piegādes un lietošanas noteikumiem gazificētā objekta īpašnieks ir līdzatbildīgs par tam piederošajā objektā izlietotās dabasgāzes parāda samaksu.
Regulators brīdina, ka situācijās, kad ir izveidojies parāds par izlietoto dabasgāzi, "Latvijas Gāze" saskaņā ar likumu par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem ir tiesīga pārtraukt dabasgāzes padevi. Gadījumos, kad objektā mainās īrnieki un iepriekšējā īrnieka parāds nav nomaksāts, "Latvijas Gāzei" nav pienākums atjaunot atslēgto dabasgāzes padevi, kamēr parāds nav samaksāts.
Ceturtdien, 2.jūlijā, SPRK padome izskatīja strīdu starp SIA "Pillar 3" un "Latvijas Gāzi" par to, ka "Latvijas Gāze" nav nodrošinājusi dabasgāzes piegādi objektam, kurā bija izveidojies parāds par izlietoto dabasgāzi. "Pillar 3", pārņemot savā īpašumā objektu, labprātīgi bija piekritis saglabāt iepriekšējai īpašniecei objekta lietošanas un valdījuma tiesības, kā arī piekritis, ka iepriekšējā īpašniece pati segs visus ar objekta lietošanu un valdīšanu saistītos izdevumus, tajā skaitā norēķināsies par objektā izlietoto dabasgāzi. Tā kā norēķins par objektā piegādāto dabasgāzi netika veikts, uzkrājās parāds vairāk nekā 2000 eiro apmērā, kā rezultātā "Latvijas Gāze" pārtrauca dabasgāzes padevi. "Pillar 3" vērsās SPRK ar lūgumu ierosināt strīdu un uzlikt pienākumu "Latvijas Gāzei" nodrošināt dabasgāzes piegādi objektā bez parādsaistību nomaksas.
SPRK noraidīja "Pillar 3" prasību, kas nozīmē, ka "Latvijas Gāzei" nav pienākuma atjaunot dabasgāzes piegādi objektam, kamēr netiks samaksāts parāds. Uz sarakstu