Aptauja: pedagogu atalgojums jāsaista ar kvalitātes pakāpi
Lielākā daļa, jeb 57% Latvijas iedzīvotāju uzskata, ka pedagoga darba kvalitāte ir galvenais kritērijs, pēc kura būtu jānosaka pedagogu atalgojums, liecina pētījumu centra "SKDS" veiktā Latvijas iedzīvotāju aptauja, pilsētas informācijas portālu tīklam Pilseta24.lv pavēstīja IZM pārstāve Una Ahuna-Ozola.Saskaņā ar aptaujas rezultātiem, par otru svarīgāko kritēriju, pēc kura jānosaka pedagogu atalgojums, 53% respondentu uzskata pedagoga darba slodzi un darba rezultātus, bet trešdaļa aptaujāto min pedagogu darba stāžu (39%).
Aptaujas dalībnieki salīdzinoši retāk par svarīgiem kritērijiem uzskata - vidējās darba algas lielumu un tā izmaiņas valstī (21%), skolēnu un vecāku atsauksmes (19%), bet 13% un 7% par svarīgiem kritērijiem, pēc kuriem jānosaka pedagogu atalgojums, min skolas kopējos sasniegumus un koeficentu atbilstoši reģionam.
Kā ziņots, sākot ar šā gada 1.septembri, Izglītības un zinātnes ministrija pedagogu darba algas piemaksas aprēķinās atsaistot no finansēšanas principa "nauda seko skolēnam", bet piesaistot pakāpi ieguvušo pedagogu skaitam. Šogad pirmo reizi, pedagogi ar 3.kvalitātes pakāpi, kas iegūta Eiropas Sociālā fonda projekta "Pedagoga konkurētspējas veicināšanas izglītības sistēmas optimizācijas apstākļos" ietvaros, saņems piemaksu 8% apmērā pamata mēneša algas likmei. Piemaksas turpinās saņemt arī šī projekta ietvaros 4. un 5. kvalitātes pakāpi ieguvušie pedagogi.
Pētījumu centra "SKDS" Latvijas iedzīvotāju aptauja "Attieksme pret dažādiem izglītības sistēmas jautājumiem un zinātnes finansējumu" tika veikta šā gada jūlijā un augustā. Aptaujā piedalījās 1000 respondentu no visiem Latvijas reģioniem vecumā no 18 – 74 gadiem. Uz sarakstu