Ādažu Brīvajā Valdorfa skolā strādā brīvprātīgie darbinieki
Autori: Astra Veismane, Sarma Novicāne -LazdāneGarkalnes vidusskolā kopš 2007. gada strādājuši brīvprātīgie no Francijas, Vācijas, Austrijas, Spānijas, Itālijas un Portugāles, savukārt ĀBVS ar brīvprātīgajiem sadarbojas kopš 2010. gada, kur ikdienas skolas dzīvē ir iesaistījušies brīvprātīgie no Gruzijas, Turcijas, Austrijas, Spānijas, Čehijas, Itālijas, Vācijas un Grieķijas.
Pagājušā gada rudenī abas skolas apvienoja idejas un iesniedza projektu, lai kopīgiem spēkiem uzņemtu jauniešus, nodrošinātu tiem dzīvesvietu, integrētu vietējā sabiedrībā. Abas skolas ir apzinājušās, ka brīvprātīgajiem jauniešiem dzīvot atšķirīgā kultūrā tālu no ierastās vides un ģimenes nav viegli, tādēļ, esot kopā, viņiem ir vieglāk integrēties, atbalstīt vienam otru un rast risinājumus neierastās situācijās.
Abu skolu mērķis, uzņemot brīvprātīgos, ir ikdienas dzīves dažādošana un bagātināšana, cittautu kultūras, mākslas, tradīciju, sadzīves iepazīšana un izpratne. Brīvprātīgie jaunieši strādā gan pirmsskolas izglītības grupās, gan skolā. Tā kā mācīšanas un mācīšanās metodes skolās ir atšķirīgas, tad brīvprātīgajiem ir iespēja salīdzināt dažādās pieejas mācību procesam. GMVV ir tradicionāla izglītības iestāde, kuras skolotājiem jābūt īpaši elastīgiem, lai iekļautu brīvprātīgos skolas ikdienas dzīvē un mācību procesā. Valdorfskolas mācību priekšmetu saturs sakārtots periodos, kas ļauj kādu noteiktu laika sprīdi iedziļināties vienā jomā, to apgūstot gan teorētiski, gan praktiski reālajā dzīvē. Šādā mācību procesā brīvprātīgajiem vieglāk iekļauties, vairāk iespēju izmantot arī savas prasmes un pieredzi.
Svētku organizēšana, izstādes, telpu dekorēšana, koncerti, sporta un spēļu nodarbības, pastaigas, kopīgas ekskursijas, angļu valodas pamati – tādi ir brīvprātīgo pamatuzdevumi. Iesaistoties skolas ikdienā, brīvprātīgie jaunieši gūst ieskatu mūsu kultūrā, tradīcijās, sadzīvē, savukārt mūsu bērni mācās iepazīt un izprast, un cienīt citādo, jo brīvprātīgie stāsta par savu valsti un tradīcijām. Bērniem nereti ir iespējams arī baudīt viesskolotāju pārstāvēto valstu tradicionālos ēdienus.
Projekts ir izdevies vien tad, ja ieguvēji ir gan skolas bērni un jaunieši, gan arī brīvprātīgie. Mūsu pozitīvā pieredze varētu iedrošināt arī citas skolas iesaistīties EBD, jo formālā un neformālā izglītība nemaz nav tik nesavienojamas. Uz sarakstu