Uzņēmējs: Latvijas kafijas dzeršanas kultūrā ir tikai divas oriģinālas īpatnības
Latvijas kafijas dzeršanas kultūrā ir tikai divas oriģinālas īpatnības - "melnā kafija" un "baltā kafija", bet kapučīno Rīga ir tāds pats kā Tokijā vai Londonā, intervijā ziņu aģentūrai LETA atzina Ukrainas uzņēmējs Serhijs Dorohovs, kurš pērn Latvijā izveidoja uzņēmumu "CoffeeCard" un kafijas studiju "Cascara"."Pasaulē tagad ir radies jauns termins - trešā viļņa kafejnīcas. Pirmais vilnis - tā ir Vīnes formāta iestāde, konditoreja, otrais - itāļu espresso bāri, kur visbiežāk ieiet iedzert espresso un kapučīno un kur pusi dzērienu dzer pie letes vai ņem līdzi. Šo modeli Amerikā ir noslīpējis uzņēmums "Starbucks", bet Rīgā pārstāv "Double coffee", "Costa"," skaidroja Dorohovs.
Trešā viļņa kafejnīcas parādījās pirms 10-15 gadiem, un tajās atdzimst netradicionālās, alternatīvās kafijas pagatavošanas metodes, izmantojot sifonu, džezvu, filtru, aeropresi un citas iekārtas.
"Tas ir ļoti moderni hipsteru vidē. Turklāt interjers bieži vien tiek veidots minimālisma stilā, maksimāli ekonomiski, sienas krāso melnā krāsā, un uz tām raksta ar krītu, bet budžets līdz pēdējai kapeikai tiek tērēts tehnikai. Esmu dzirdējis, ka Rīga tiek uzskatīta par hipsteru pilsētu, ir pat "pasaulē galvenā hipsteru iela", mēs esam pa to gājuši. Šeit ir daudz tādu iestāžu - "Coffee Inn", "Miit", piemēram," norādīja Dorohovs.
"Kafijas kultūra attīstās. Jo vairāk Rīgā ir cilvēku, kam ir dziļa izpratne par kafiju un kas atsakās maksāt par spaiņa kafiju, jo labāk dzīvo tie, kas pārdod kvalitatīvu produktu," rezumēja uzņēmējs. Uz sarakstu