Latvijas Pasts neplāno iesaistīties pakomātu biznesā
Latvijas Pasts līdz šim nav sācis sūtījumu piegādi uz pakomātiem, jo ir pietiekami daudz alternatīvu šim piegādes veidam, kā arī pakomātu uzstādīšana un uzturēšana prasa augstas starta fiksētās izmaksas, tas nozīmē pakomātu iegādi vai nomu, kas abos gadījumos nav lēts pakalpojums, aģentūrai LETA sacīja Latvijas Pasta pakalpojumu pārdošanas daļas vadītājs Kristaps Upens.Kā stāsta Upens, pakomāti ir tikai viens no vairākiem sūtījumu piegādes kanālu veidiem, un, kā vēsta "Pasaules pasta un kurjerpiegādes Eiropas konferencē 2015" prezentēts pētījums par klientu izvēli sūtījumu saņemšanai, 82% Latvijas iedzīvotāju reti izmanto pakomātus vai neizmanto nemaz. "Latvijā šis sūtījumu saņemšanas veids nav populārs, savukārt 97% cilvēku Latvijā labprātāk sūtījumus izvēlas saņemt pasta nodaļās vai piegādes punktos," turpina Upens. "Sūtījumi uz pakomātiem procentuāli veido krietni mazāku daļu nekā klasiskās kurjerpiegādes, piegādes uz pasta nodaļām vai alternatīvajiem sūtījumu piegādes punktiem."
Kā pasta alternatīvu Upens min sadarbību ar "Statoil" degvielas uzpildes stacijām, kurās Latvijas pasta klienti sūtījumus var saņemt neierobežotā laikā.
Igaunijas pastam "Eesti Post" piederošais loģistikas uzņēmums SIA "Omniva" plāno investēt 350 000 eiro sava pakomātu tīkla paplašināšanā Latvijā, pēc kuras 30 Latvijas pilsētās būs pieejami 55 "Omniva" pakomāti, bet visā Baltijā - 206 pakomāti.
Savukārt sūtījumu piegādes kompānijas "Post Service" mājaslapā teikts, ka Latvijā darbojas 48 automatizētas "Pasta stacijas".
VAS "Latvijas Pasts" nodrošina plašāko pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā, uzturot vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietu. 2013.gadā uzņēmums strādājis ar 57,9 miljonu eiro apgrozījumu un 4,54 miljonu eiro peļņu. Uz sarakstu