Kravu apjoma pieaugums prognozēts visās mazajās ostās, izņemot Lielupi
No Latvijas mazajām ostām kravu apgrozījuma pieaugums līdz 2020.gadam prognozēts visās ostās, izņemot Lielupi, kur kravu pārkraušana nav plānota. Savukārt Engurē un Pāvilostā plānots pārkraut nozvejotās zivju kravas, prognozēts šonedēļ Latvijas Ostu, tranzīta un loģistikas padomes (LOTLP) sēdē akceptētajā Latvijas ostu attīstības programmas 2014.-2020.gadam projektā.Skultē līdz 2020.gadam plānots palielināt pārkrauto kravu apjomu līdz 820 000 tonnām, Mērsragā līdz 490 000 tonnām, Salacgrīvā - līdz 450 000 tonnām, Rojā - līdz 120 000 tonnām, bet Engurē - līdz 5000 tonnām. Kā ziņots pērn, Skultes ostā tika pārkrautas 742 400 tonnas, Mērsragā - 483 600 tonnas, Salacgrīvā - 332 400 tonnas, Rojas ostā - 31 000 tonnu. Engurē un Pāvilostā kravas netika pārkrautas.
Piemēram, Skultes ostas pamatmērķa sasniegšanai esot nepieciešams uzturēt un attīstīt ostas tehniskās iespējas, lai spētu nodrošināt lielākas kravnesības (līdz 8000 tonnu) kuģu pieņemšanu un pārkrauto kravu pakāpenisku pieaugumu, kā arī nodrošināt pilnīgu pašfinansēšanos un ilgstošu darbību bez papildu valsts līdzekļu piešķiršanas nepieciešamības.
Mērsraga ostas izvirzītais mērķis ir kļūt par Kurzemes reģiona kravu pārvadājumu un ekonomiskās aktivitātes centru. Mērsraga ostas darbības stratēģija arī turpmāk tikšot orientēta uz industriālā parka izveidi un kravu (šķeldas, kokmateriālu, kūdras) pārkraušanu.
Salacgrīvas ostas mērķis savukārt ir konkurētspējas palielināšana starp Baltijas jūras reģiona ostām, īpaši - attiecībā pret Rīgas, Pērnavas un Skultes ostām. Tāpat būtiski esot panākt ekonomiskā stāvokļa stabilizāciju un turpmāko attīstību, kā arī piesaistīt Eiropas Savienības finanšu līdzekļus un rekonstruēt Salacgrīvas ostas dienvidu un ziemeļu molu. Uz sarakstu