Banner 980x90

Pieaudzis ar ekspertu komisiju akreditēto vispārējās izglītības programmu skaits

2013.gadā par 51% pieaudzis ar ekspertu komisiju akreditēto vispārējās izglītības programmu skaits, liecina Izglītības kvalitātes dienesta (IKVD) mājaslapā pieejamā informācija.

2013.gadā ekspertu komisijas akreditēto vispārējās izglītības programmu skaits bija sasniedzis 139 izglītības programmas, bet 2012.gadā to bija 92.

2013.gadā ekspertu komisija vērtēja izglītības īstenošanas kvalitāti 49 vispārējās izglītības iestādēs, no tām 42 pašvaldības dibinātās izglītības iestādēs un septiņās privātās izglītības iestādēs. Uz sešiem gadiem tika akreditēti 84% vispārējās izglītības programmu, uz diviem gadiem - 13%, bet 3% jeb četrām izglītības programmām akreditācija tika atteikta.

Akreditācija saskaņā ar spēkā esošo normatīvo regulējumu iespējama gan ar ekspertu komisiju, gan bez tās. IKVD, izvērtējot izglītības iestādes iesniegtos dokumentus un dienesta rīcībā esošo informāciju, ir konstatējis, ka visbiežāk izglītības iestādes un izglītības programmu īstenošanas kvalitātes vērtēšana ar ekspertu komisiju jāorganizē gadījumos, kad izglītības programma nav bijusi akreditēta divu gadu laikā no tās īstenošanas uzsākšanas dienas, tikuši izsniegti izglītības dokumenti par neakreditētas izglītības programmas apguvi, ir bijuši būtiski pārkāpumi, kā arī ja mācību sasniegumi ir ievērojami zemāki par vidējo rādītāju valstī.

Akreditāciju ar ekspertu komisiju organizē arī izglītības īstenošanas kvalitātes vērtēšanai jaunizveidotajās izglītības iestādēs.

Pašvaldības izglītības iestādēs pieaug licencēto un īstenoto speciālās izglītības programmu skaits, savukārt privātās izglītības iestādēs - neklātienes izglītības programmu skaits, kas tiek īstenotas tālmācības formā. 2013.gadā privātās izglītības iestādes akreditācijai nepieteica nevienu speciālās izglītības programmu.

Vērtējot vispārējās izglītības iestāžu darbības un programmu īstenošanas kvalitāti 2013.gadā, eksperti visvairāk nepilnību ir konstatējuši izglītības programmu īstenošanā.

Ir bijusi vērojama arī nepietiekama izpratne par mācību sasniegumu vērtēšanu, pedagogu izglītības un profesionālās kvalifikācijas neatbilstība normatīvo aktu prasībām, neobjektīvi veikta pašvērtēšana un nepilnības normatīvo aktu prasību pārzināšanā.

Savukārt visbiežāk pozitīvi tika vērtēta atbalsta sniegšana personības veidošanā, mikroklimata nodrošināšana un sadarbība ar citām institūcijām.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)