Melbārde: Sabiedriskajiem medijiem būtu jāaiziet no reklāmas tirgus

Pēc viņas domām, mediju tirgus attīstība ir jāskata kompleksi, turklāt jāvērtē katra mediju grupa atsevišķi. "Audiovizuālo mediju tirgus attīstību šobrīd ierobežo reklāmas tirgus kropļošana, un jārisina jautājums par sabiedrisko mediju iziešanu no reklāmas tirgus. Tas ir finansējuma jautājums, kurā brīdī Latvijas valsts būs pietiekami turīga, lai varētu to nodrošināt. Bet tas būtu pareizais ceļš," pārliecināta kultūras ministre.
Intervijā "Neatkarīgajai" viņa pauž viedokli, ka būtu jādomā par sabiedriskā pasūtījuma principu pārskatīšanu, sabiedriskā pasūtījuma stiprināšanu, lai gan tā ir Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP) funkcija. Melbārde gribētu dzirdēt ekspertu diskusiju par sabiedrisko pasūtījumu un komercmediju lomu tajā.
Savukārt, vaicāta par preses dotēšanas iespējām, kā tas esot Skandināvijā, ministre aicina "neskriet ratiem pa priekšu". "Šobrīd darba grupa joprojām izstrādā priekšlikumus. Viens no tiem skar mediju fonda izveidi, caur kuru varētu atbalstīt, citastarp, arī reģionālos medijus. Mēs arī skatāmies uz Skandināvijas pieredzi, kur tiek domāts par to, lai nodrošinātu mediju pluralitāti un dažādu ideoloģisko viedokļu pastāvēšanu. Tas ir ideāls, uz ko tiekties gadu garumā."
Melbārde arī atgādina, ka visi šie jautājumi ir atkarīgi no politiskās gribas un viens politiķis tos nevarēs izlemt. "Protams, būs pretī daudz objektīvu apstākļu, kas saistīti ar valsts budžetu. Runājam arī par mediju pārvaldības jomas sakārtošanu. NEPLP vienlaikus sēž pat uz trīs krēsliem, kam arī ir ietekme uz vienlīdzīgu konkurenci audiovizuālo mediju tirgū. Attiecībā uz presi ir jādomā arī par tiesiskās vides sakārtošanu, novecojušā preses likuma pārskatīšanu," intervijā "Neatkarīgajai" pauž Melbārde.
Kā ziņots, Saeimas deputātu darba grupa par sabiedrisko mediju iziešanu no reklāmas tirgus vienojusies iepazīties ar Baltijas valstu pieredzi šajā jomā. Darba grupas sēdē par šo jautājumu vakar raisījās gan pragmatiskas, gan emocionālas diskusijas. Darba grupai ziņojums jāsagatavo līdz 21.jūnijam.