"Maximā" Valentīna dienā par 82% pieauga prezervatīvu pārdošanas apjomi

Viņš norāda, ka šogad Valentīna dienā, kas bija arī brīvdiena, "Maxima" veikalos kopumā novērota liela iedzīvotāju aktivitāte. Šajā dienā vairākas reizes pieauga griezto ziedu tirdzniecības apjomi, arī puķu pušķi bija pārsvarā stiprā dzimuma iepirkumu sarakstā.
Salīdzinājumā ar janvāri pieauga arī vīriešu un sieviešu apakšveļas tirdzniecības apjomi. Sieviešu apakšveļas tirdzniecības apjomi pieauga par 44% bet vīriešu - 29%.
Tāpat kā iepriekšējos gados, arī šogad saglabājās tendence, ka pircēji apdāvināšanai izvēlas plīša rotaļlietas, kuru pārdošanas apjomi pieauga gandrīz deviņas reizes.
Valentīna dienā pieauga arī saldumu pārdošanas apjomi, piemēram, konfekšu kastīšu pārdošanas apjomi pieauga vairāk nekā četras reizes. Starp populārākajiem saldumiem bija "Rafaello" konfektes, dažādi šokolādes batoniņi, bet kūku kategorijā iedzīvotāji lielākoties izvēlējās dažādas kūciņas, starp kurām populārākās bija "Vecrīga", eklēri, tējas pūpēdīši un kūciņas "Vakars".
Šogad dzirkstošo vīnu popularitāti ieguva dzirkstošais vīns "Bosca", kas izkonkurēja iepriekšējo gadu līderi - "Martini Asti". Toties no augļiem populārākie bija apelsīni, mandarīni, āboli, banāni, kā arī zemenes, kam bija īpaša akcija "Maxima Latvija" veikalos.
Ņemot vērā, ka brīvdienās pircēji uz veikaliem devās arī, lai iegādātos dažādas ikdienas preces, kas nav tieši saistītas ar Valentīna dienas svinēšanu, iedzīvotāju iepirkuma groziņos bija arī piens, olas, maize un citi ikdienas pārtikas produkti.
Jāatzīmē, ka pagājušajā gadā "Maxima Latvija" veikalos Valentīna dienā pieauga dažādu saldumu un toršu, un ziedu pārdošanas apjomi, bet iespaidīgi pārdošanas apjomu pieaugumi 14.februārī bija plīša rotaļlietām. Tāpat pārdošanas apjomu pieaugumu novēroja gan sieviešu, gan vīriešu apakšveļai, kā arī prezervatīviem.
Patlaban Latvijā ir 147 trīs dažādu formātu "Maxima" veikali un 113 trīs dažādu "Rimi Latvia" pārvaldīti veikali.
"Maxima Latvija" mātesuzņēmums aplēsis, ka Latvijas veikalu tīklu apgrozījums pagājušajā gadā sasniedza 660 miljonus eiro bez PVN, kas salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu ir tikai 0,1% palielinājums.
"Maxima Latvija" apgrozījums 2013.gadā sasniedza 673,47 miljonus eiro, kas ir par 5,1% vairāk nekā 2012.gadā, kad apgrozījums bija 640,81 miljons eiro. Tikmēr par 13% sarukusi uzņēmuma peļņa - no 20,4 miljoniem eiro 2012.gadā līdz 17,74 miljoniem eiro 2013.gadā.
"Maxima Latvija" dibināta 2000.gada 29.novembrī. Kompānijas pamatkapitāls ir 4,91 miljons eiro. "Maxima Latvija" mātesuzņēmums ir Lietuvā reģistrētais "Vilniaus Prekyba UAB", kura mātesuzņēmums savukārt ir Nīderlandē reģistrētais "Lincoln Land Erste B.V".