Banner 980x90

"Maxima Latvija": Sievietes iepērkas izdevīgāk par vīriešiem

Lai gan sievietes "Maxima Latvija" veikalos iepērk par 8% vairāk produktus nekā vīrieši, toties sievietes samaksā par saviem pirkumiem par 3% mazāk nekā vīrieši, liecina "Maxima Latvija" mazumtirdzniecības tirgus apskats par šā gada pirmo ceturksni.

"Analizējot iedzīvotāju iepirkšanās paradumus "Maxima Latvija" veikalos šogad pirmajā ceturksnī, novērojām, ka visspilgtāk šī tendence atklājas vecuma grupā no 18 līdz 24 gadiem. Šajā vecuma grupā sieviešu pirkuma grozā ir par 13% vairāk preču nekā vīriešiem, bet viņas par šiem pirkumiem samaksā par 6% mazāk nekā vīrieši. Tas varētu būt skaidrojams ar to, ka sievietes vairāk uzmanības pievērš produktu cenām, dažādām atlaidēm, kā arī sievietes ir galvenās ēdienu gatavotājas ģimenē, kas arī plāno ģimenes ēdienkarti, tādējādi uz veikalu dodas pēc konkrētiem pirkumiem," skaidro "Maxima Latvija" Mārketinga vadītāja Zane Kaktiņa.

Vispopulārākie produkti šogad pirmajā ceturksnī bija piens, siers, krējums, maize, gurķi, āboli, tomāti, kā arī brūnās vistu olas. Jāpiebilst, ka olu popularitāte skaidrojama arī ar Lieldienām, kad divu svētku nedēļu laikā "Maxima Latvija" veikalos tika pārdotas 6,8 miljoni olu.

Veselīgāka dzīvesveida iezīmes


Ja salīdzina populārākos produktus šogad ar pagājušā gada pirmo ceturksni, tad populārāki kļuvuši āboli, un tomāti, kā arī citi dārzeņi un augļi. Iedzīvotāji šogad pirmajā ceturksnī ir nopirkuši par 36% vairāk kartupeļu, par 17% vairāk tomātu, par 26% vairāk ābolu un par 22% vairāk bumbieru nekā pērn pirmajā ceturksnī. Jāpiemin, ka šogad pirmajā ceturksnī "Maxima Latvija" veikalos arī bija īpaša akcija āboliem un bumbieriem, kuras laikā varēja iegadāties vairāk nekā 15 dažādu šķirņu ābolus. Redzams, ka šo akciju novērtējuši pircēji, un savos iepirkumu groziņos vairāk likuši tieši ābolus un bumbierus.

"Arī dārzeņi un dažādi zaļumi iedzīvotāju iepirkumu groziņos parādās arvien biežāk. Ja salīdzina pārdoto dārzeņu apjomus pērn un šogad pirmajā ceturksnī, tad šogad pirmajā ceturksnī pieaudzis nopirkto dažādu zaļo dārzeņu apjoms. Populārāki kļuvuši salāti, spināti, seleriju kāti, gurķi, tomāti un redīsi. Turklāt tiklīdz veikalu plauktos parādās vietējie dārzeņi, iedzīvotāji, izvēloties dārzeņus, priekšroku dod Latvijā audzētiem," klāsta Kaktiņa.

Šobrīd "Maxima Latvija" veikalos pieejami tādi jaunās ražas vietējie dārzeņi kā sveramie salāti, tomāti, lauku gurķi, garie gurķi, īsie gludie gurķi, salāti podiņos, lociņi, bet no pagājušā gada ražas vairs palikuši tikai vietējie kartupeļi.

Savukārt internetveikalā "e-maxima.lv" iedzīvotāji tradicionāli visbiežāk izvēlējās dažādus biezpiena produktus, ūdeni, pienu, jogurtu un kartupeļus. Taču šogad pirmajā ceturksnī, salīdzinot ar iepriekšējā gada tādu pašu periodu, vairāk nekā par 180% pieaugusi svaiga laša tirdzniecība.

"Iedzīvotāji arvien vairāk izvēlas pirkt dažādus dārzeņus, augļus, piena produktus, svaigu gaļu, riekstus un ievērojami mazāk izvēlas konservēto produkciju. Tādēļ varam secināt, ka mūsu pircēji labprātāk paši gatavo sev maltīti un izvēlas veselīgāku dzīvesveidu," komentē internetveikala e-maxima.lv vadītāja Sanita Bērziņa.
 
Šogad pirmajā ceturksnī "Maxima Latvija" veikalos viens pircējs vidēji nopirka 10,1 kg kartupeļu, kas ir par 52% vairāk nekā pērn pirmajā ceturksnī, 8 litrus piena, kas ir gandrīz par 5% vairāk nekā pērn pirmajā ceturksnī, 46 olas, kas ir par 6% vairāk nekā pērn pirmajā ceturksnī. Tāpat vidēji viens klients iegādājās 11 gabalus biezpiena sieriņu "Kārums", kas ir par gandrīz 8% vairāk nekā pērn pirmajā ceturksnī. Jāpiebilst, ka biezpiena sieriņš "Kārums" jau tradicionāli ir viena no populārākajām precēm.

Norēķini ar kartēm kļūst populārāki


Lai gan visstraujāk norēķini ar maksājumu kartēm pieauga pirms pārejas uz eiro -2013.gada nogalē, šī tendence saglabājās arī pagājušajā gadā. Tāpat arī šogad pirmajā ceturksnī norēķini ar maksājumu kartēm turpina pieaugt, ja salīdzina ar tādu pašu laika periodu pērn.

"Sekojot šim iedzīvotāju paradumam, vairākos veikalos esam jau ieviesuši arī bezskaidras naudas norēķinu kases, kurās par saviem pirkumiem iedzīvotāji var maksāt ar maksājumu kartēm," norāda Kaktiņa.

Savukārt Maxima XXX veikalā, Rīgā Ulmaņa gatvē 88a, izveidotas automātiskās kases, kurās iedzīvotāji paši var noskenēt preces un samaksāt par saviem pirkumiem. "Esam novērojuši, ka šīs kases kļūst arvien populārākas. Lai gan tajās var norēķināties gan ar skaidru naudu, gan maksājumu kartēm, lielākā daļa pircēju izvēlas norēķināties ar maksājumu kartēm," stāsta Kaktiņa.

"Norēķini internetveikalā e-maxima.lv notiek caur internetbanku. Redzam, ka tas nav šķērslis arī gados vecākiem iedzīvotājiem, kas regulāri iepērkas "e-maxima.lv"," norāda Bērziņa. Viņa piebilst, ka šogad aktivizējušies arī tie Latvijas iedzīvotāji, kas dzīvo un strādā ārzemēs, bet vēlas iepriecināt savus radiniekus un draugus dzimtenē, tādējādi ar internetveikala "e-maxima.lv" palīdzību iepriecina savus mīļos ar gardiem pārsteigumiem gan ikdienā, gan svētkos.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)