Carnikavas Mūzikas un mākslas skolas audzēkņiem godalgas starptautiskā konkursā Itālijā

Publicitātes foto/ Foto: Carnikava.lv
Publicitātes foto/ Foto: Carnikava.lv

No 15.līdz 22.maijam Itālijas dienvidu pilsētā Corato jau 18.reizi norisinājās starptautisks mūziķu konkurss. Tajā līdzās jaunajiem māksliniekiem no Itālijas, Montenegro, Bulgārijas, Horvātijas, Francijas, Ķīnas, Japānas un citām valstīm piedalījās arī Carnikavas Mūzikas un mākslas skolas (CMMS) audzēkņi.

Kā pilsētas informācijas portāls Saulkrasti24.lv uzzināja carnikavas novada pašvaldībā, pianistu konkursā pirmo vietu ieguva Jānis Edmunds Daugavietis (ped. T.Āriņa), otro vietu – Keita Dzene (ped. Agra Lāce), bet vijoles konkursa jaunākajā grupā pirmā vieta Viktorijai Krūzmētrai (ped. Daina Birzniece).

"Piedaloties konkursā, vienmēr ir grūti paredzēt, kāds būs tā līmenis, kādu valstu pārstāvji piedalīsies. Itālijā līmenis bija augsts, un ieguvām ļoti daudz. Audzēkņi papildināja savu skatuves pieredzi, vairāk izprotot, ka nav jānervozē, vienkārši jāiet un jādara, cik labi vari," stāsta CMMS klavierskolotāja Agra Lāce.

"Es konkursā spēlēju četrus rakstura skaņdarbus, un necerēju, ka iegūšu otro vietu," atklāj Keita. Savukārt Jānis savā konkursa grupā bijis vienīgais no kādas citas valsts, visi pārējie – itāļi.

"Kamēr vairākiem no viņiem bija tehniski ļoti grūti skaņdarbi, man nebija tik sarežģīti. Manuprāt, nav obligāti jābūt tehniski iespaidīgākajiem skaņdarbiem, bet tos vajag labi un muzikāli nospēlēt," domā Jānis.

Savukārt deviņgadīgā Viktorija vijoles spēli mācās tikai divus gadus un septiņus mēnešus. "Tas ir visai īss laiks, lai mērotos spēkiem ar tik nopietniem konkurentiem, kādi bija Corato starptautiskajā konkursā," saka Daina Birzniece.

Tomēr Viktorijas sniegums Itālijā augstu novērtēts, piešķirot pirmo vietu un saņemot uzaicinājumu vasarā papildināt vijoles spēli par brīvu pie Romas un Milānas mūzikas augstskolas profesoriem, kas bija arī žūrijas komisijas locekļi.

"Augstais novērtējums man bija milzīgs pārsteigums, arī zālē klausītāji ar neviltotu sajūsmu aplaudēja mazajai vijolniecei," norāda Birzniece. Viņu priecē, ka Itālijā netika vērtētas tikai konkursantu tehniskās dotības – cik ātri, skaļi vai virtuozi bērns spēlē –, bet arī saturiskais skanējums, skaņas kvalitāte, kā arī bērnu attieksme pret skaņdarbiem, ko viņi atskaņoja.