Borovkovs: Valstī nav vienotas glābšanas darbu veikšanas sistēmas

Viņš norādīja, ka, piezvanot uz numuru 112, sākas "ilgais ceļš kapos". Sazvanot šo numuru ārpus Rīgas, zvans tiek pāradresēts citam operatoram un kādā no šiem posmiem savienojums var arī pārtrūkt. Līdz ar to nav iespējams operatīvi un ātri nodot informāciju par ārkārtas situāciju.
Borovkovs taujāja, vai glābēju transports ir apdrošināts, jo Kristapa Streiča neveiksmīgo glābšanas darbu laikā ugunsdzēsēji neesot piebraukuši pietiekami tuvu negadījuma vietai, baidoties saskrāpēt mašīnu, kuras bojājumus atskaitītu no autovadītāja algas.
Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta (VUGD) priekšnieka vietnieks pulkvedis Kristaps Eklons skaidroja, ka 112 numura izmantošanas uzlabošana ir nepārtraukts process. Viņš atzina, ka sistēmā ir zināmas nepilnības, jo ārkārtas dienestiem ir vesela virkne numuru.
Būtu labāk, ja ārkārtas dienestu dispečeri, kas saņem zvanus, atrastos vienā platformā vienā vietā, un VUGD cer, ka tiks piešķirs finansējums vienotas numura 112 platformas izveidošanai, kas ļautu dispečeram uzreiz par izsaukumu aizpildīt veidlapu un nosūtīt atbildīgajam ārkārtas dienestam. Sistēmu esot iespējams sakārtot, lai tā efektīvāk strādātu, bet šajā jomā regulāri esot totāls finansējuma trūkums.
Komentējot apdrošināšanas jautājumu, Eklons skaidroja, ka visām mašīnām ir obligātā civiltiesiskā apdrošināšana, taču ierobežoto līdzekļu dēļ nav plānots, ka visām būtu brīvprātīgā sauszemes transportlīdzekļu apdrošināšana jeb KASKO. Ja mašīna noskrāpēta, pildot amata pienākumus, samaksa nekādā gadījumā netiek piedzīta no transportlīdzekļa vadītāja, viņš uzsvēra.