Banner 980x90

Aptauja: eID karte ir katram otrajam uzņēmējam; darbam izmanto katrs desmitais

Elektroniskās identifikācijas jeb eID kartes ir jau 58% uzņēmējdarbībā strādājošo, taču darba vajadzībām pagaidām tās izmanto tikai 11% - rāda "Swedbank" aptaujas dati. Vienlaikus 82% aptaujāto saskata vajadzību nākotnē darba mērķu izpildei izmantot eID karti ar aktivizētu e-parakstu.

Visaktīvāk (17%) eID karti ar aktivizētu e-parakstu darba pienākumu veikšanai izmanto tādi uzņēmumu speciālisti kā grāmatveži, projektu vadītāji un eksperti, kā arī augstākā līmeņa vadītāji (15%). Vienlaikus 43% aptaujāto privātuzņēmumu īpašnieku un 41% uzņēmumu speciālistu plāno noformēt un sākt lietot eID karti jau tuvākajā nākotnē. Kopumā šādi plāni ir 40% aptaujāto uzņēmumu pārstāvju.

Izteikti populārākais eID kartes izmantošanas mērķis darba vidē ir identitātes apstiprināšanas klātienē - šādi atbildējuši 100% aptaujāto uzņēmumu pārstāvju, kas jau to izmanto praktiski. Darījumu veikšana uzņēmumu starpā, piemēram, līgumu parakstīšana, ir otrs populārākais pielietojuma mērķis. Šādi rīkojas teju puse jeb 45% aptaujāto. Bet trešajā vietā (36%) ierindojas elektroniski parakstītu dokumentu iesniegšana valsts un pašvaldību iestādēs.

Katrs ceturtais (24%) respondents gan vēl jūt informācijas trūkumu par eID kartes un e-paraksta lietošanas iespējām. Kā barjera lietošanai tiek minēta papildu programmatūras nepieciešamība (21%) un process pakalpojuma lietošanas sākšanai (17%).

"Swedbank" uzņēmumu pētījums sadarbībā ar "OMD Snapshots" veikts 2014.gada decembrī, aptaujājot 100 Latvijas mikro, mazo, vidējo un lielo uzņēmumu īpašniekus, augstākā līmeņa vadītājus un speciālistus Rīgā un citos reģionos.

"Lai arī daļai uzņēmumu vēl ir zināma skepse par eID karšu pielietojumu darba vajadzībām, tomēr lielākā daļa saskata potenciālu šī pakalpojuma izmantošanā, lai sasniegtu mērķus attālināti - ātrāk un efektīvāk. Saistošāko mērķu vidū ir gan elektroniski parakstītu dokumentu iesniegšana valsts/pašvaldību iestādēs, gan darījumu veikšana uzņēmumu starpā," informē "Swedbank" Naudas plūsmas un e-produktu daļas vadītāja Beāte Krauze.

Izmantojot eID karti ar aktivizētu e-parakstu, uzņēmēji var autorizēties "Swedbank" internetbankā un elektroniski parakstīt līgumus, atvērt pagaidu kontu un veikt maksājumus ar lielākiem limitiem. Šis risinājums ir jaunākā alternatīva tādiem internetbankas autorizācijas veidiem kā kodu karte un kodu kalkulators. Vienlaikus ar eID karti iespējams veikt arī virkni citu darbību, piemēram, apstiprināt identitāti elektroniskā vidē, iesniegt valsts un pašvaldību iestādēs elektroniski parakstītus dokumentus, attālināti pārbaudīt klientu un partneru datus, kā arī veikt dažādus darījumus uzņēmumu starpā (rēķini, līgumi u.c.).

Lai sāktu izmantot eID, ir jāpasūta ID karte ar elektroniskā paraksta sertifikātu. To var izdarīt jebkurā Pilsonības migrācijas un lietu pārvaldes teritoriālajā nodaļā. Vēl nepieciešams iegādāties karšu lasītāju datorpreču interneta veikalā vai klātienē apmeklējot kādu no šiem veikaliem. Lai sāktu e-paraksta lietošanu, izmantojot eID karti, datoram jāpievieno karšu lasītājs. Tad jāinstalē parakstīšanās/pārbaudes programmatūra eParakstītājs 3.0, pamata sertifikāti un jāsagatavo interneta pārlūkrpogramma darbam ar eID karti.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)